Esti pesti pedál
Sport

Esti bicózás volt tegnap este a halasi kerékpárosok programja. Három autóval, utánfutóval, délután fél 5 körül a Közösségek Háza udvaráról indultunk Budapestre. Útközben az M5-ön Inárcson álltunk meg egy kávéra. Ezt követően már csak Újpesten, a külső Váci úton, a Dunaplaza mellett szálltunk ki az autókból.

Régen sötét volt már mire a pedálgépek nyergébe szálltunk és irány a belváros. Mire a Hősök terére értünk az eső is eleredt. Ez kissé siettette a halasi biciklisek fotózási hajlamát, nyeregbe pattantunk és a bőségesen ömlő záporban végighajtottunk az Andrássy úton. Mire az Operához értünk, már mindenki bőrig ázott. Így jegy és meghívó nélkül programunkba iktattunk egy kis kerékpáros Operaház látogatást.
A bejárat árkádjai alatt mintegy fél órát ácsorogtunk mire elállt az őszi zivatar. Én addig is készítettem pár nedves fotót a kedves-nedves halasiakról, az Opera patinás lámpáiról és az Andrássy út túlsó oldalán árválkodó, néhai Balett Intézet épületéről. Elázva, de nem átfázva indultunk tovább. A Deák tér érintésével gurultunk végig a Kiskörúton a Ferenc József híd pesti hídfőjéig, majd itt a Duna-menti kerékpárúton végigtekerve elhajtottunk a Művészetek Palotája és a Nemzeti Színház mellett. Itt átkeltünk a budai részre és a Gellért tér érintésével a Várbazár mellet volt a következő megállónk. A Clark Ádám tér körforgalmán áthajtva indultunk tovább, fel a budai várba.

pedal066

A combos emelkedő néhány, alföldi lapályon acélozódott halasi bringást kissé megviselt, de némi kárpótlást kaptunk a Mátyás templom, a Halász bástya valamint a Duna túlsó partján elénk táruló Parlament látványával. A vizuális élményekre utazó biciklitúránk érdemi része itt véget is érhetett volna. Ám volt még egy fontos találkánk. A szemünket kielégítve, éjjel 3/4 12-kor a Batthyány téri "Nagymama NonStop Palacsintázójában" a gyomrunkat is ki kellett elégítenünk.

Éjfél is elmúlt már, mire újra bringára szálltunk és visszakerekeztünk a Dunaplaza mellett lévő parkírozóba. Bringákat fel, és a sofőröket kivéve, kollektív bóbiskolással töltöttünk ez elkövetkező pár órát. Hajnali 1/4 4-re máris Halason, a Közösségek Háza előtt találtuk magunkat. Mindenkit várt az ágy, hiszen 35 km éjszakai Budapest volt mögöttünk. Színes fények, ázott kaptatók és baráti mosolyok emléktára.

A helyszínen készített képeinket ITT tekintheti meg!