A halasi mozdonyvezető felelősségét is vizsgálja a rendőrség
Sziréna

A halasi mozdonyvezető felelősségét is vizsgálja a rendőrség

Egy kiskunhalasi vasutas vezette azt a mozdonyt, amelyik múlt szombaton elszabadult a Ferencvárosi pályaudvaron. A mozdony személyzet nélkül indult el Soroksár felé. A vasutasok sarukat raktak a sínre, hogy megállítsák, de ez nem használt, végül három kilométerrel arrébb kisiklatták a szerelvényt. A MÁV és a Közlekedésbiztonsági Szervezet mellett a rendőrség vizsgálja a halasi mozdonyvezető felelősségét is, hogy műszaki hiba, vagy esetleg emberi mulasztás okozta-e a helyzetet.

 

Lőcsei Virág, a MÁV szóvivőjének tájékoztatása szerint egy magán vasúttársaság mozdonyáról volt szó. Amint a MÁV munkatársai észlelték, hogy elszabadult a mozdony, az előírásoknak megfelelően végigkísérték a mozdonyt, a forgalmisták átállították a váltókat, hogy a robogó mozdony ne ütközzön semmivel, így egészen a soroksári állomásig gurult. Ott egy csonka vágányra terelték, amelynek vége egy földkupac volt, ebbe ment bele, ami miatt végül kisiklott.

A két állomás körülbelül 3 kilométerre van egymástól. Ezt a távolságot tette meg a mozdony, vezető nélkül. A szóvivő közlése szerint a vasúti közlekedést semmi sem veszélyeztette, balesetveszély nem állt, fenn, senki sem sérült meg, azt pedig vizsgálják a szakemberek, hogy mi történt, műszaki hiba, vagy esetleg emberi mulasztás okozta-e ezt a helyzetet.

A mozdonyt üzemeltető cég képviselőjének nyilatkozata szerint a tehervonat mozdonya néhány hónapos és a nyáron állították forgalomba. Előtte pedig tesztelték és nem volt probléma vele. A rendőrség ugyanakkor vizsgálja a kiskunhalasi mozdonyvezető felelősségét is.

mozdonyvezeto02

Sikerült elérnünk a mozdony vezetőjét, azonban mivel folyamatban lévő vizsgálatról van szó, nem kívánt nyilatkozni. Bajkó Erika szóvivő, Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője szerint nem zárható ki a fékhiba sem. A helyszíni szemle elsődleges megállapításai szerint a mozdony körülbelül 15-20 perccel az után indult el, hogy a mozdonyvezető azt elhagyta.

Ez, valamint a helyszíni szemlén tapasztaltak alapján a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakemberei szükségesnek vélik a mozdony fékrendszerének átvizsgálását, a gyártó bevonásával.

Szöveg: Pozsgai Ákos
Fotó: Vörös Attila/Indoház.hu